Nyttigt læsestof til en regnvejrsdag

𝘽𝙧𝙪𝙜 𝙨𝙤𝙢𝙢𝙚𝙧𝙛𝙚𝙧𝙞𝙚𝙣 𝙥𝙖̊ 𝙖𝙩 𝙗𝙡𝙞𝙫𝙚 𝙨𝙠𝙖𝙧𝙥𝙚𝙧𝙚 𝙞 𝙨𝙠𝙤𝙫𝙚𝙣! 𝘚𝘰𝘮𝘮𝘦𝘳𝘱𝘢𝘶𝘴𝘦𝘯 𝘬𝘢𝘯 𝘣𝘳𝘶𝘨𝘦𝘴 𝘵𝘪𝘭 𝘢𝘵 𝘰𝘱𝘣𝘺𝘨𝘨𝘦 𝘦𝘭𝘭𝘦𝘳 𝘧𝘪𝘯𝘱𝘶𝘥𝘴𝘦 𝘥𝘪𝘯 𝘰𝘳𝘪𝘦𝘯𝘵𝘦𝘳𝘪𝘯𝘨𝘴𝘵𝘦𝘬𝘯𝘪𝘬 – på Wobelix.dk 42 artikler opdelt i 5 niveauer – fra basal kortforståelse til strategisk konkurrenceforberedelse – giver en struktureret indføring i centrale o-tekniske færdigheder fra begynder til elite. Alt indhold er frit tilgængeligt. En supplerende e-bog … Læs Mere

Guld og to gange sølv

DM Lang resulterede i en flot medaljehøst til klubbens udsendte. En flot oprejsning oven på lørdagens stafet hvor kun en enkel fejl forhindrede os i at sikre endnu en medalje. “Op på hesten igen”. Næste gang er det os der står øverst på “pallen”.

Velkommen til nye børn, unge og ældre motions- og løbevenner.

Kære friluftsmennesker! Den 20. august starter vi på ugentlig træning hver onsdag fra klokken 17 – 18.Du/I er meget velkommen til at være med for at prøve om det fremover skal være Din/Jeres sport.Det er gratis at være med helt frem til jul. Kom og vær en del af fællesskabet i Køge Orienteringsklub!Vi har hold & aktiviteter for alle … Læs Mere

Niels Torms tur til O-ringen 2025. Eftertanker, læring og Göteborg 2026.

Første indlæg: “Et langt tilløb” Siden jeg for næsten 50 år siden blev introduceret til orienteringsløb af min far, har jeg ønsket mig at deltage i nogle af de store ”monumenter” indenfor orienteringsløb. Og her tænker jeg ikke umiddelbart på de store internationale mesterskaber, men på de store og nærmest mytiske stævner, som hvert år … Læs Mere

Karsten tændte ild i krudtet ved DM.

Ved DM ugen i Ålborg skulle der også uddeles medaljer i Biathlon. De fleste kender nok biathlon bedst i form af skiskydning. Om sommeren bliver skiene erstattet af pigsko og orienteringskort og i O-løbet indgår serier med stående og liggende skydning med kaliber 22 rifler. Karsten Richardt har i lang tid dyrket denne specielle disciplin … Læs Mere

Tillykke Kurt!

Vores gode klubkammerat, 95 årige Kurt Dose, er blevet hædret af Dronning Mary. Stort tillykke. Hjemmeværnet fejrede i dag 75-års jubilæum! Hendes Majestæt Dronningen holdt tale og overrakte 75-års anciennitetstegn til Kurt Dose, der har været frivillig siden Hjemmeværnet blev grundlagt i 1949.